Ghici la ce e bună ciuperca?

Substanţele antioxidante – vitamina C, E, betacarotenul (vitamina A), unele enzime – ajută la neutralizarea efectelor nocive produse de compuşii apăruţi în timpul procesului oxidării. Ştim că oxidarea înseamnă, de fapt, „ruginire”. Întâlnim fenomenul atunci când fierul rugineşte sau atunci când suprafaţa unui măr tăiat îşi schimbă culoarea din cauza contactului cu aerul.

Substanţele antioxidante împiedică acest proces de „ruginire”. Ele reduc riscul de cancer şi încetinesc procesul inevitabil al îmbătrânirii. Lista cu alimentele care conţin antioxidanţi include germenii de grâu, afinele, vinul roşu, cafeaua, ficatul de pui, nucile, ouăle, mierea, zahărul brun şi… ciupercile. Cercetătorii de la Universitatea din Pennsylvania (SUA), au descoperit că ciupercile conţin de zeci de ori mai multă ergotioneină decât germenii de grâu.

Aşadar, să consumăm ciuperci. Le putem servi şi crude (alegeţi ciuperci champignon cât mai curate pe care să le ţineţi în apă rece cu puţină sare), tăiate fâşii, cubuleţe sau mărunţite, ca garnitură sau aperitiv. Eu, de exemplu, le amestec cu ceapă verde, ridichi, roşii, spanac verde rupt fâşii, ou fiert şi bucăţele de brânză (sau caşcaval ras), adaug mărar verde sau pătrunjel şi salata este gata!

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s